سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوسن غربی

سوسن غربی

روستای ترشک مرکز دهستان سوسن غربی است. این بخش از دشت سوسن به خاطر داشتن گل‌های نرگس معروف است. روستای پلکانی «مهرنان» در کنار روستای لولو، ده شیخ و ده ثریا از روستای این بخش است. روستای پلکانی ثریا که به واسطه‌ی ماسوله‌ی خوزستان شهره است از زیباترین نقطه‌ی سوسن غربی است. برای رسیدن به این روستا باید در ده شیخ قایق سوار شوید و به آن سوی رود کارون بروید. بعد از «ده ثریا» می‌توانید به روستاهای ده حوض، دانیال و ده کهنه بروید.

سوسن شرقی

روستای جنگه مرکز دهستان سوسن شرقی است. سوسن شرقی برای کسانی که عاشق طبیعت وحشی، بکر است، یک مقصد گردشگری ایده‌آل محسوب می‌شود، جنگل‌های بلوط نیز یکی از زیبایی‌های این مناطق است. این بخش شامل روستاهای سوسن شرقی شامل روستاهای جنگه موسوی، فالح، ممبین، آب‌بید و شیمن و چندین روستای دیگر است که طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارند. روستای شیمن یکی از روستاهایی است که بدون شک از دیدن آن پشیمان نخواهید شد، آبشارهای زیبا، جنگل‌های بلوط و شالیزارهای برنج به‌همراه کوه‌های سر به فلک کشیده زیبایی‌های شیمن محسوب می‌شود.

جاذبه‌های تاریخی دشت سوسن

گورستان دشت سوسن

منبع عکس: آژانس خبری ایزنا (عکاس: وحید اورکی)

دشت سوسن علاوه بر طبیعت مسحور کننده و چشم‌نواز،‌ از غنای فرهنگی و تاریخی بالایی نیز برخودرا است. وجود رود کارون و چشمه‌های آب فراوان، راه‌های ارتباطی و دسترسی راحت موجب شده است که این منطقه همواره مورد جوامع انسانی در طول تاریخ باشد. راه دز به پارت یکی از راه‌های باستانی است که از این منطقه عبور می‌‌کرد، این راه اصفهان و فلات مرکزی ایران را به شوش و بین‌النهرین متصل می‌کرده و در هر پنج فرسنگ آن، قلعه‌هایی برای رفاه کاروانیان در طول مسیر و برقراری امنیت ساخته شد و هنوز آثار این بناهای تاریخی وجود دارد. راه دز به پارت از اصفهان به دهدز و با گذر از پل شالو، به دو شاخه تقسیم می‌شد که یکی به ایذه منتهی و دیگری در امتداد رود کارون ادامه می‌یافت.

آثار تاریخی همچون تپه‌های باستانی، پل و بَرد گوری‌ها،سنگ‌ مزارهایی به‌شکل شیرهای سنگی که به‌عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی روی مزارها نصب می‌شده است، از دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دشت سوسن هستند.